WELLNESS

Τα πιο συχνά προβλήματα στο γραφείο με τους συναδέλφους και πώς να τα αντιμετωπίσεις

Το γραφείο μπορεί να γίνει το δεύτερο σπίτι μας, αλλά όπως σε κάθε «σπίτι», δεν λείπουν οι εντάσεις και οι συγκρούσεις.
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ
Τα πιο συχνά προβλήματα στο γραφείο με τους συναδέλφους και πώς να τα αντιμετωπίσεις
Φωτογραφία από Vojtech Okenka

Είτε δουλεύεις σε ανοιχτό χώρο γραφείων είτε σε μικρότερο team, είναι σχεδόν βέβαιο πως κάποια στιγμή θα αντιμετωπίσεις προκλήσεις στη συνεργασία σου με τους συναδέλφους...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. Παρεξηγήσεις στην επικοινωνία

Η λάθος ερμηνεία ενός email ή ενός σχολίου μπορεί να προκαλέσει περιττή ένταση. Στο γραφείο, η επικοινωνία είναι το παν.

Πώς να το αντιμετωπίσεις:

Προτίμησε την άμεση επικοινωνία αντί για ατελείωτα email. Ένα σύντομο τηλεφώνημα ή μια σύντομη συνάντηση μπορεί να λύσει απορίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να είσαι σαφής και ευγενική στα μηνύματα σου.

Αν νιώσεις ότι κάτι σε ενόχλησε, μην κρατήσεις μούτρα. Μίλησε ήρεμα και εξήγησε πώς ένιωσες.

2. Ο ξερόλας συνάδελφος

Όλοι έχουμε δουλέψει με εκείνον τον τύπο που πιστεύει ότι έχει πάντα δίκιο. Δεν ακούει, διακόπτει και προσπαθεί να επιβάλει τη γνώμη του.

Πώς να το αντιμετωπίσεις:

Κράτησε την ψυχραιμία σου και απέφυγε τις αντιπαραθέσεις.

Χρησιμοποίησε εκφράσεις όπως: «Ενδιαφέρουσα άποψη, αλλά τι θα γινόταν αν δοκιμάζαμε και…»

Σε ομαδικές συναντήσεις, προτείνε όλοι να έχουν χρόνο να μιλήσουν για να ισορροπήσει η συζήτηση.

3. Η κουτσομπόλα του γραφείου

Τα κουτσομπολιά μπορεί να φαίνονται αθώα, αλλά γρήγορα δημιουργούν κλίκες και κακή ατμόσφαιρα.

Πώς να το αντιμετωπίσεις:

Απόφυγε να συμμετέχεις σε συζητήσεις που σχολιάζουν προσωπικά θέματα άλλων.

Αν ακούσεις κάτι άβολο, μπορείς απλά να αλλάξεις θέμα ή να δείξεις αδιαφορία.

Ενίσχυσε ένα κλίμα εμπιστοσύνης στην ομάδα σου, δείχνοντας διακριτικότητα.

4. Ανταγωνισμός και τοξικότητα

Σε ορισμένα περιβάλλοντα εργασίας, οι συνάδελφοι λειτουργούν ανταγωνιστικά, δημιουργώντας άβολες καταστάσεις.

Πώς να το αντιμετωπίσεις:

Θέσε προσωπικά όρια και μη μπαίνεις σε παιχνίδια ανταγωνισμού.

Εστίασε στη δική σου απόδοση και στους κοινούς στόχους της ομάδας.

Αν παρατηρείς επαναλαμβανόμενες επιθετικές συμπεριφορές, συζήτησε το με τον ανώτερο ή το τμήμα HR.

5. Οι “αόρατοι” στην ομάδα

Υπάρχουν συνάδελφοι που αποφεύγουν τις ευθύνες, δεν συμμετέχουν ουσιαστικά και περιμένουν από άλλους να βγάλουν τη δουλειά.

Πώς να το αντιμετωπίσεις:

Θέσε σαφείς ρόλους και αρμοδιότητες στα projects.

Ζήτα ξεκάθαρες προθεσμίες και ενθάρρυνε την ανατροφοδότηση.

Αν η κατάσταση συνεχίζεται, ενημέρωσε διακριτικά τον project manager ή τον υπεύθυνο.

6. Διαφορές προσωπικοτήτων

Οι διαφορετικές προσωπικότητες μπορεί να δημιουργούν τριβές.

Πώς να το αντιμετωπίσεις:

Ανάπτυξε την ενσυναίσθηση. Θυμήσου ότι δεν σκέφτονται όλοι με τον ίδιο τρόπο.

Επικεντρώσου στα κοινά επαγγελματικά συμφέροντα.

Δες τη διαφορετικότητα σαν ευκαιρία για νέες ιδέες και οπτικές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Περισσότερα Θέματα Wellness
24 / position1: 165 / position2: 350
× PINK.GR
ΑΡΧΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
GET CONNECTED
Nextweb