Για πολλές δεκαετίες, η δουλειά του χειριστή τηλεφωνικού κέντρου περιοριζόταν σε μεγάλο βαθμό στις γυναίκες.
Ο ίδιος ο Alexander Graham Bell προσέλαβε την πρώτη γυναίκα χειριστή τηλεφωνικού κέντρου, την Emma Nutt, την 1η Σεπτεμβρίου 1878, ως απάντηση στην αγένεια των εφήβων αγοριών που είχε μέχρι τότε απασχολήσει.
Μέσα σε μια δεκαετία, η δουλειά δόθηκε σχεδόν αποκλειστικά σε γυναίκες - η αιτιολογία ήταν μάλιστα οτι προσλήφθηκαν επειδή ήταν ήρεμες, είχαν ευχάριστες φωνές, μπορούσαν να χωρέσουν στα στενά σημεία των τραπεζών, ήταν ευκίνητες, και επειδή δέχονταν... να είναι υπερβολικά καταπονημένες και κακοπληρωμένες.
Ειδικά στις μεγάλες πόλεις, το έργο ήταν εξαιρετικά περίπλοκο - η συνεχής εξυπηρέτηση, η γρήγορη και ακριβής αναζήτηση αριθμών στους καταλόγους και η χειροκίνητη λειτουργία πίνακες διανομής τύπου plug-in για τη σύνδεση κλήσεων με απίστευτο ρυθμό ήθελε ηρεμία, οργάνωση και κάθε αποφυγή προστριβής παρά τις προσβολές από εκνευρισμένους πελάτες.