Ας το παραδεχτούμε, τα τελευταία δύο χρόνια ήταν τρελά και, αν είστε όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, αναρωτηθήκατε εάν είστε στο σωστό επάγγελμα, αν εργάζεστε για τον σωστό εργοδότη, τηρείτε την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής ή ακόμη και να σκεφτείτε αν θα έχετε ποτέ το κουράγιο να κάνετε τη μεγάλη αλλαγή!
Όποιες κι αν είναι οι περιστάσεις και οι επιθυμίες σας, ένα πράγμα είναι πολύ πιθανό - ότι δεν βλέπετε τη δουλειά σας όπως τη βλέπατε πριν από την πανδημία.
«Οι άνθρωποι έχουν κάτι που το λέμε αφυπνίσεις σταδιοδρομίας», δήλωσε ο διευθυντής του LinkedIn Drew McCaskill. «Εξετάζουν πώς δουλεύουν, γιατί εργάζονται και πώς διαμορφώνουν τη ζωή τους σύμφωνα με αυτές τις αξίες».
Η Dorie Clark, συγγραφέας του «The Long Game: How to Be a Long-Term Thinker in a Short-Term World» (Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ) συμφώνησε. «Τώρα είναι η τέλεια στιγμή για παύση και προβληματισμό», είπε.
«Ρωτήστε τον εαυτό σας τι καλό σας έκανε η δουλειά σας και τι δεν λειτούργησε για εσάς, πού νιώθετε καλά και που όχι, για τον τρόπο που πήγαν τα πράγματα».
Η Dorie Clark συνιστά να σημειώσετε τις αποτυχίες, τις επιτυχίες και τις φιλοδοξίες σας για τη νέα χρονιά. Ψάξτε πόσα λεπτά και ώρες αφιερώσατε σε συναντήσεις που θα μπορούσαν να καλυφθούν μέσω e-mail ή όπου δεν ήσασταν απαραίτητοι. Θα δείτε ότι ούτε εσείς ούτε ο εργοδότης σας θα είχατε χάσει πολλά, αν μη τι άλλο, αν είχατε πει «όχι» και χρησιμοποιούσατε τον χρόνο σας με διαφορετικό τρόπο.
«Διαχειρίζεσαι τον χρόνο σου ή σε διαχειρίζεται ο χρόνος;» είπε η Karen Mangia, στέλεχος της Salesforce και συγγραφέας του «Success From Anywhere: Create Your Own Future of Work from the Inside Out» (Wiley), που κυκλοφορεί τώρα. «Το να είσαι συνειδητοποιημένος για το πώς χρησιμοποιείς τον χρόνο σου είναι κρίσιμο για την επιτυχία σου. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, μπορείτε πάντα να κερδίσετε περισσότερα χρήματα. Αλλά ποτέ δεν μπορείτε να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο. Επιλέξτε με σύνεση: Ευθυγραμμίστε τον χρόνο σας με σκόπιμα τρόπο. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείτε νέες ρουτίνες που σας βοηθούν να επωφεληθείτε από αυτά που σας έχουν δοθεί».
Η επικεφαλής εμπειρίας της Deloitte, Amelia Dunlo λέει πως... το κόλπο είναι να καταλάβετε τι χρειάζεστε. «Αυτό που ψάχνετε είναι συνήθως ένας συνδυασμός αμοιβής, περιγραφής θέσης εργασίας, τίτλου/ρόλου, με ποιον εργάζεστε και για τον οποίο εργάζεστε, είτε μετακινείστε είτε ταξιδεύετε, πόση ευελιξία έχετε και τι κάνετε στην πραγματικότητα. Γίνετε ειλικρινείς και χρησιμοποιήστε τις πληροφορίες για να δημιουργήσετε μια προσωπική εξίσωση αξίας», είπε η Dunlop. «Αν οι ανάγκες σας δεν ικανοποιούνται, είναι δύσκολο να νιώθετε χρήσιμοι».
Η Dunlop πραγματοποίησε μια έρευνα σε 6.000 άτομα και διαπίστωσε ότι σχεδόν το μισό ανέφερε ότι «αγωνίζεται να νιώθει χρήσιμος και άξιος στη δουλειά».
Το στέλεχος της Salesforce, Karen Mangia, τονίζει ότι η αξιοποίηση του χρόνου σας είναι πιο σημαντική από το να κερδίσετε περισσότερα χρήματα, επειδή «δεν μπορείτε ποτέ να κερδίσετε περισσότερο χρόνο».