Είναι πολύ κοινό σήμερα, οι γονείς να μοιράζονται φωτογραφίες και πληροφορίες για τα παιδιά τους στα social media. Ωστόσο, λίγα είναι γνωστά για το πώς σκέφτονται και αισθάνονται οι έφηβοι για αυτήν την συμπεριφορά.
Ως εκ τούτου, θα αναφερθούμε σε μια μελέτη, η οποία διερευνά την αντίληψη των εφήβων για τους λόγους για τους οποίους οι γονείς μοιράζονται πληροφορίες για τα έφηβα παιδιά τους στα social media και τη στάση των εφήβων απέναντι σε αυτό το γεγονός.
Η εν λόγω μελέτη δεξήχθη ανάμεσα σε 817 εφήβους. Οι αναλύσεις των δεδομένων έδειξαν τέσσερα κίνητρα για την προβολή των παιδιών από τους γονείς τους στα social, σύμφωνα με τα παιδιά: κίνητρα γονικής συμβουλής, κοινωνικά κίνητρα, κίνητρα διαχείρισης εντυπώσεων και κίνητρα ενημερωτικής αρχειοθέτησης.
Οι έφηβοι πίστευαν ότι οι γονείς μοιράζονταν πληροφορίες για τα παιδιά τους κυριώς λόγω κινήτρων αρχειοθέτησης. Πίστευαν ότι τα κίνητρα γονικής συμβουλής ήταν λιγότερο κοινά. Οι αρχικές αναλύσεις φανέρωσαν ότι οι έφηβοι σε μεγάλο βαθμό αποδοκίμαζαν την δημοσίευση πληροφοριών τέτοιου είδους. Το θεωρούσαν κυρίως ενοχλητικό και άχρηστο.
Η δεύτερη ανάλυση έδειξε ότι όταν οι έφηβοι αντιλαμβάνονταν τις δημοσιεύσεις των γονιών ως θέμα διαχείρισης εντυπώσεων, τόσο πιο αρνητική ήταν η στάση τους απέναντι σε αυτήν την συνήθεια.
Αντίθετα, όσο περισσότεροι έφηβοι πίστευαν ότι οι γονείς μοιράζονταν πληροφορίες για τα παιδιά τους λόγω ενημερωτικών κινήτρων αρχειοθέτησης, τόσο λιγότερο αποδοκίμαζαν την κοινή χρήση. Επιπλέον, όταν οι ίδιοι οι έφηβοι αποκάλυπταν περισσότερες προσωπικές πληροφορίες ή όταν έρχονταν πιο συχνά αντιμέτωποι με τις δημοσιεύσεις, είχαν πιο θετική στάση απέναντι σε αυτές. Οι έφηβοι που ανησυχούσαν περισσότερο για το απόρρητό τους στο ίντερνετ, ήταν πιο πιθανό να απορρίψουν το sharenting.