Τον περασμένο Ιούλιο η Χριστιάνα Αθανασιάδου ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, παραδίδοντας μαι πτυχιακή εργασία που επρόκειτο να γίνει η δουλειά της σήμερα.
Η ίδια δημιουργήσε ένα περιοδικό με κύριο περιεχόμενο εικόνες και εμπειρίες από την ζωή της στην Βαρκελώνη, αλλά και άλλα στοιχεία που ενδιέφεραν την ίδια. Πλέον η δημοσιογραφική της ιδιότητα εξασκείται μόνο μέσα από το περιοδικό του YOKE ως αρχισυντάκτρια και δημιουργός του, ενώ παράλληλα εργάζεται στον χώρο του creative marketing, της επικοινωνίας και του art direction.
Όσο για το μέλλον της, θα ήθελε να συνεχίσει με σπουδές στον τομέα του visual design, που είναι και αυτός που δραστηριοποιείται ήδη επαγγελματικά. Γνώρισε όμως την Χριστιάννα και το YOKE καλύτερα, διαβάζοντας την υπέροχη συνέντευξη της και πάρε έμπνευση για το δικό σου επαγγελματικό βήμα, όποιο και αν είναι αυτό.
Πώς προέκυψε το YOKE; Ήταν κάτι που το σχεδίαζες καιρό;
Νομίζω πως όλοι σχεδόν που έχουμε σπουδάσει δημοσιογραφία και έχουμε γεννηθεί -έστω και- στα late 90's έχουμε εικόνες από έντυπα μέσα και την κρυφή επιθυμία να δουλέψουμε σε αυτά μία μέρα! Με θυμάμαι σαν παιδί να το ονειρεύομαι!
Βέβαια, μετά τις σπουδές στο τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. η ενασχόληση με ένα project σαν κι αυτό ήταν μάλλον φυσική εξέλιξη, μιας και ήδη αρθρογραφούσα. Έτσι, ξεκίνησα την παραγωγή ενός περιοδικού στο πλαίσιο της πτυχιακής μου εργασίας το 2018. Η εργασία, μάλιστα, μετονομάστηκε σε ΥΟΚΕ τον Οκτώβριο του 2019, την περίοδο, δηλαδή, που μετακόμισα στη Βαρκελώνη για την πρακτική μου στο πλαίσιο των σπουδών Erasmus. Εκείνες τις ημέρες που ξεκίνησα να ετοιμάζω το ΥΟΚΕ έμενα σε ένα youth hostel, όπου συνάντησα πολλές σπουδαίες γυναίκες. Με ενέπνευσαν και ξεκίνησα κι εγώ τότε το δικό μου πρότζεκτ!
Το ΥΟΚΕ the brand προέκυψε λίγο αργότερα εξίσου αυθόρμητα. Από τον Νοέμβρη μέχρι σήμερα αφοσιώθηκα στον στόχο μου που ήταν το περιοδικό να εξελιχθεί και να επισημοποιηθεί. Συγκεκριμένα, προέκυψε ακριβώς την περίοδο που δεν έβρισκα δουλειά μετά το πτυχίο! Τελικά το αποτέλεσμα του νέου μας τεύχους που έχει δημιουργηθεί σε συνθήκες καραντίνας μας δικαίωσε! Από το feedback που λαμβάνουμε, αν και διανύουμε ημέρες καραντίνας το τεύχος μας προσπαθεί να ταξιδέψει τους αναγνώστες!
Πόσο δύσκολο είναι για έναν νέο άνθρωπο να ξεκινά την δική του επιχείρηση μια τέτοια δύσκολη περίοδο;
Πιστεύω πως αν και φαίνεται η χειρότερη στιγμή για ένα νέο εγχείρημα, παράλληλα είναι και ευλογία! Το timing είναι αρκετά κακό, ειδικά για ένα εξωστρεφές project σαν αυτό του ΥΟΚΕ. Η αλήθεια είναι πως χωρίς την υγειονομική κρίση θα μπορούσαμε να είχαμε αυτή τη στιγμή διοργανώσει ένα σωρό event, να βρισκόμαστε σε μαγαζιά και να “ταξιδεύουμε”. Από την άλλη, αφήνοντας το υποθετικό αυτό “αν”, σκέφτομαι πως επειδή μέσα σε τόσο περίεργους καιρούς, ιδιαίτερες συγκυρίες και ιδιόμορφες καταστάσεις καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα τεύχος φωτεινό και ζεστό, ίσως όλη αυτή η δύσκολη περίοδος να υπήρξε και μια ευκαιρία, για να αποδείξουμε πως παρά τις αντιξοότητες, βρίσκουμε λύσεις και ότι η φύση μας είναι να προσαρμοζόμαστε…
Επομένως, θα έλεγα πως μολονότι οι τελευταίοι μήνες και αρκετά έντονοι και επεισοδιακοί, ήταν πολύτιμη η εμπειρία και η γνώση για τη συνέχεια! Ένα quote στο οποίο ανατρέχω συχνά, κυρίως τις δύσκολες ημέρες και με καθησυχάζει ιδιαίτερα είναι το: begin before you are ready! Ευλογία πιστεύω πως είναι να βρίσκεις το θάρρος να υποστηρίξεις τις επιλογές που έκανες, ορισμένες φορές κρύβουν ρίσκο, ανησυχία, άγχος, τεράστια ευθύνη ΑΛΛΑ όταν η ανταμοιβή έρθει τα μηδενίζει όλα. Επομένως, το να υπερασπίζεσαι κάθε μέρα το όνειρο σου είναι τύχη!
Πόσο εύκολο είναι να πρέπει να συντονίσεις μια ολόκληρη έκδοση;
Ουφ! Καθόλου! Ειδικά, όταν είσαι σωστό control freak και όλα θέλεις να περνάνε από τα χέρια σου. Είναι πολλά τα στάδια της παραγωγής… συγγραφή, επικοινωνία, επιμέλεια, επιλογή προδιαγραφών και χαρτιού, εκτύπωση, πακετάρισμα. Μέχρι να δεις τυπωμένο αυτό που σκέφτηκες μεσολαβούν αρκετές φάσεις, που ο αναγνώστης ούτε φαντάζεται! Είναι μία ενασχόληση που απαιτεί multitasking, ψυχραιμία και οργάνωση, γι αυτό άλλωστε ένα περιοδικό χειροποίητο αν και περιορισμένου βεληνεκούς δε γίνεται να τυπώνεται κάθε μήνα. Η όλη διαδικασία του limited edition και της αυτοέκδοσης είναι διαφορετική, έχει άλλη φιλοσοφία και είναι γοητευτική.
Πως σκέφτεσαι μελλοντικά την εξέλιξη του Yoke;
Ο πρώτος μας στόχος είναι να μεταφραστεί στα αγγλικά, προκειμένου να δούμε πόσο μπορεί να προχωρήσει ένα ελληνικό προϊόν στον τομέα τέτοιων εντύπων. Εύχομαι να συνεχίζει να μεγαλώνει, να βρίσκει ανθρώπους να το αγκαλιάζουν και να βελτιώνεται. Φυσικά, επιθυμώ να είναι και όσο πιο οικολογικό μπορεί. Για την κοινότητα του ΥΟΚΕ μοιάζει πως έλειπε ένα τέτοιου είδους ελληνικό περιοδικό που λειτουργεί ενίοτε ως positivity booster, άλλοτε ως coffee table και πολλές φορές παίρνει τη μορφή ενός χρηστικού αντικειμένου. Αυτό είναι ένα καθημερινό κίνητρο και ευχαριστούμε πολύ όσους ταξιδεύουν μαζί μας!
Από που αντλείς έμπνευση για τις εικόνες και τα θέματα που φιλοξενεί το περιοδικό;
Έμπνευση για να γεννηθεί το ΥΟΚΕ άντλησα από την Ισπανία και τη διαμονή μου σ’αυτήν, το street art, τα χρώματα της, τη μουσική της και την τέχνη που είναι διάχυτη σε κάθε στενό της Βαρκελώνης και της Βαλένθιας! Χωρίς αυτές τις εικόνες και τις εμπειρίες δεν ξέρω αν θα μπορούσα να έχω συνδέσει τα κομμάτια του branding. Αν δε μου έλειπε η Ισπανία, όταν γύρισα στην Ελλάδα δεν ξέρω καν αν θα είχα αρχίσει να ασχολούμαι τόσο εντατικά! Συνεχίζω να αντλώ έμπνευση από Ισπανούς καλλιτέχνες και ισπανικά περιοδικά, όπως είναι το Tapas και το Apartamento. Ανυπομονώ να τελειώσει η κατάσταση την οποία βιώνουμε και να ξαναβρεθώ εκεί!
Τα θέματα, ωστόσο, που φιλοξενεί το περιοδικό απευθύνονται στον σύγχρονο άνθρωπο και στο τώρα, με τα περισσότερα από αυτά να απαντώνται στην ελληνική πραγματικότητα.
Τι έχεις να συμβουλεύσεις σε κάθε κορίτσι που έχει ένα επαγγελματικό όνειρο και μπορεί να φοβάται να το κυνηγήσει;
Να κάνει το πρώτο βήμα και πριν το κάνει να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει αυτόν τον φόβο, να το κάνει κι ας φοβάται στην αρχή! Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι να αποτύχει. Αλλά ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση θα ξέρει τι να κάνει στη συνέχεια στο επόμενο της βήμα. Δεν υπάρχουν ιδανικές συγκυρίες, ούτε θα νιώσουμε ποτέ απολύτως έτοιμες -αλήθεια το πιστεύω αυτό-, επομένως κάποιες φορές πρέπει να εμπιστευόμαστε το ένστικτό μας, να δουλεύουμε σκληρά και να αφοσιωνόμαστε σε ένα στόχο! Οφείλουμε να τολμάμε για να μπορούμε να διεκδικήσουμε την επιτυχία, αλλά να είμαστε έτοιμες να χρεωθούμε και τις επικείμενες αποτυχίες, ειδικά όταν θέλουμε να είμαστε girlbosses!
Τέλος, τι σημαίνει για εσένα η γυναικεία αλληλεγγύη στην δουλειά;
Προσωπικά πιστεύω πολύ στην γυναικεία αλληλεγγύη, χωρίς να αποκλείουμε άντρες συνεργάτες από το project φυσικά χαχα! Ωστόσο, αν και το περιοδικό είναι unisex φαίνεται νομίζω πως έχουν δουλέψει γυναίκες μαζί, που φυσικά έχουν διαφορετικές αισθητικές και γούστα. Συμφωνούμε, βέβαια, όλες στα κύρια όπως είναι η οικολογική συνείδηση, τα ταξίδια, και η αποδοχή κάθετι διαφορετικού. Εμπνέομαι από τον περίπλοκο τρόπο που σκεφτόμαστε και μάλιστα το τελευταίο σχέδιο στις τσάντες είναι αφιερωμένο στην αδελφική αγάπη.
Το ΥΟΚΕ είναι ένα ελληνικό εποχιακό περιοδικό που κατασκευάζεται από οικολογικό χαρτί, παρουσιάζει τις ακόλουθες στήλες: PEOPLE, WORLD, WELLNESS, ECO-LIVING, CULTURE. Αυτοέκδοση. Το ΥΟΚΕ είναι 100% unisex | 100% cruelty free | 100% handmade. Ξεκίνησε ως πτυχιακή εργασία.
Εντελώς συμπτωματικά η ομάδα του ΥΟΚΕ είναι κορίτσια με διαφορετικά ενδιαφέροντα και καταβολές που συναντήθηκαν και συνδημιουργούν. Εμπνεόμαστε και αλληλουποστηριζόμαστε.
official accounts:
- Instagram: https://www.instagram.com/yokethebrand/
- Facebook: https://www.facebook.com/yokethebrand
- website: https://yokethebrand.com/