Ύστερα από το ghosting, όταν κάποιος με τον οποίο βγαίνετε εξαφανίζεται μετά από δυο-τρία ραντεβού, ένα νέο trend -ή καλύτερα είδος συμπεριφοράς- έκανε την εμφάνισή του στα social media.
Όταν πρότεινα το συγκεκριμένο θέμα στο γραφείο, όλοι ήξεραν για ποιο πράγμα μιλάω. Και σίγουρα έχει τύχει κι σε εσάς. Σκεφτείτε το εξής.
Βγήκατε, ξαναβγήκατε, περάσατε καλά, το σeξ ήταν καταπληκτικό, αλλά για κάποιον ανεξήγητο και αψυχολόγητο λόγο αυτός εξαφανίζεται. Αποφεύγει να βρίσκεται μαζί σας, ψάχνει συνεχώς δικαιολογίες που δε στέκουν -τύπου «σόρι, τώρα το είδα» ενώ πριν από 10 λεπτά είχε βάλει στόρι στο instagram- και γενικά έχετε μια μονόπλευρη επικοινωνία, η οποία βασίζεται αποκλειστικά σε εσάς.
Μέχρι που κι εσείς κάποια στιγμή κουράζεστε, αποφασίζετε να μην ασχοληθείτε ξανά με τον συγκεκριμένο τύπο και ελπίζετε αυτό συναίσθημα εκνευρισμού-θλίψης-στεναχώριας να περάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Εδώ, όμως, είναι που ο... κύριος αποφασίζει να ξανακάνει την εμφάνισή του -φυσικά όχι με κανέναν αξιόλογο τρόπο, αλλά στέλνοντας που και που κανένα μήνυμα ίσα-ίσα για να ασχολείστε μαζί του. Μην τυχόν και ξεχάσουμε τέτοιο κελεπούρι!
Ένα άκυρο «τι λέει;» μες στη νύχτα επειδή δε βρήκε καμιά άλλη ν’ ασχοληθεί, like σε κάθε φωτογραφία που ανεβάζετε, χωρίς όμως να απαντά στο τηλέφωνό του αν τον καλέσετε ύστερα από 10 δευτερόλεπτα, συχνές ερωτήσεις του στιλ «τι κάνει η τάδε» (όπου «τάδε» βάλτε τον όνομά σας) σε κοινούς γνωστούς σας είναι μερικά μόνο από όσα χαρακτηρίζουν μια τέτοια συμπεριφορά.
Η απίθανη και πολύ εφευρετική illustrator Samantha Rothenberg πριν από λίγο καιρό έδωσε όνομα σε αυτό το φαινόμενο, βαφτίζοντάς το «paperclipping», (δηλαδή συμπεριφορά του συνδετήρα). Η ίδια εμπνεύστηκε από τον Clippy, το εμβληματικό -και πολύ ενοχλητικό- συνδετηράκι του Word, το οποίο ήταν πολύ δημοφιλές στα τέλη του ‘90 και αρχές του ‘00 και αποσύρθηκε το 2007. O Clippy λοιπόν συνήθιζε να πετάγεται όποτε δεν τον θέλαμε, αποσυντονίζοντας τον κάθε χρήστη.
Στο σχέδιο που δημοσίευσε η ίδια στο instagram βλέπουμε το καρτούν-συνδετήρα να λέει «Μερικές φορές εμφανίζομαι χωρίς κανέναν απολύτως λόγο», «Βλέπεις, η αλήθεια είναι ότι έχω θέματα, δεν ξέρω τι θέλω και δεν ενδιαφέρομαι και πολύ για σένα. Αλλά δε θέλω να ξεχάσεις ότι υπάρχω». Από κάτω πλήθος κόσμου έσπευσε να ταυτιστεί, γράφοντας στα σχόλια τις δικές του εμπειρίες. Ενδεικτικά διαβάζουμε «Μου έχουν τύχει δυο-τρεις τέτοιοι τύποι» και «Μου θυμίζει τον πρώην μου». Το post της Rothenberg έγινε viral, ενώ παγκοσμίου φήμης μέσα το έχουν αναμεταδώσει, όπως τα New York Post, Glamour, NBC News και Refinery29 μεταξύ άλλων!
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Who remembers clippy? 📎 well he’s here to make sure you don’t forget him 🤠
Το γεγονός ότι τόσοι ταυτίστηκαν με τη συγκεκριμένη ανάρτηση φυσικά και δεν προκαλεί έκπληξη, αφού μιλάμε για κάτι εξαιρετικά σύνηθες. Ο λεγόμενος «συνδετήρας» έχει μια έντονα ναρκισσιστική συμπεριφορά, θέλει όλοι να ασχολούνται μαζί του και μόλις νιώσει ότι χάνει την ποθητή προσοχή, κάνουν ό,τι μπορούν για να την αποκτήσουν ξανά. Ακόμα και να πληγώσουν τον άλλον.
Δίνουν ψεύτικες ελπίδες, ώστε να ενδυναμώσουν την αυτοπεποίθησή τους. Και όταν τους δώσετε αυτό που θέλουν... «πουφ» άφαντοι. Και η ιστορία επαναλαμβάνεται.
«Οι paperclippers θα έρθουν σε επαφή μαζί σου -όχι με σκοπό να σε δουν ή να προχωρήσουν τα πράγματα μεταξύ σας- αλλά για να αναζωπυρώσουν τη φλόγα μεταξύ σας και να σιγουρευτούν ότι αποτελείτε ακόμα μια πιθανή επιλογή τους» είπε η Rothenberg μιλώντας στο Refinery29.
Την επόμενη φορά λοιπόν που θα συναντήσετε μια τέτοια συμπεριφορά, διαβάστε πιο νωρίς τα σημάδια και απομακρυνθείτε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Μην απαντάτε με την ελπίδα ότι αυτή τη φορά θα είναι και η τυχερή σας. Θυμηθείτε ότι, αν ήταν να γίνει κάτι θα είχε γίνει ήδη.
Μηνύματα, like και σχόλια λειτουργούν μόνο για να ικανοποιήσουν αδύναμους χαρακτήρες και εγωιστικές προσωπικότητες. Μην τους κάνετε τη χάρη.